Home » Nezařazené » Exkurze osmáků do Prahy

Sídliště U Vodojemu 1261 69701 Kyjov, okres Hodonín

IČO: 48847747

Exkurze osmáků do Prahy

Den po velikonočních svátcích se vydalo 35 žáků 8. tříd na třídenní výlet do Prahy. V úterý 18. 4. jsme odjeli z kyjovského vlakového nádraží poznávat krásy našeho hlavního města.

Po příjezdu jsme se ubytovali v hotelu Pivovar ve Vysočanech a vydali se metrem do Starého Města, kde jsme prošli Královskou cestou na Staroměstské náměstí, přes Karlův most na Kampu a do Josefova – židovského města. Celou prohlídku jsme uzavřeli projížďkou parníkem po Vltavě a mohli jsme tak spatřit Prahu z jiného úhlu. První den jsme zakončili romantickou procházkou noční Prahou.

Další den jsme si prohlédli budovy Národního divadla, vyjeli lanovkou na Petřín, vystoupali na rozhlednu, prošli bludištěm, Petřínskými sady se vydali do Lorety a pak obdivovali Pražský hrad, chrám sv. Víta, Zlatou uličku a Daliborku. Zpět jsme šli proslulou Nerudovou ulicí, kolem chrámu sv. Mikuláše a poté jsme si v kostele Panny Marie Vítězné prohlédli sošku Pražského Jezulátka. Odpoledne jsme ještě navštívili obchodní dům Kotva a večer se skvěle pobavili v Divadle na Vinohradech, kde jsme zhlédli komedii G. Feydeaua „Když ptáčka lapají“, v níž hrála řada našich známých herců, které jsme mohli vidět na vlastní oči.

Poslední den nás čekal Památník heydrichiády v kostele sv. Cyrila a Metoděje, Tančící dům a Vyšehrad, kde jsme navštívili vyšehradský hřbitov se Slavínem. Na závěr jsme měli rozchod na Václavském náměstí a poté vyrazili zpět domů.

I když nás bolely nohy z nezvyklé chůzi po kamenné dlažbě a potrápilo nás počasí deštěm, mrazivým větrem a velikou zimou, výlet se všem líbil. Někteří byli v Praze poprvé, ale všichni jsme získali mnoho nezapomenutelných zážitků a uvědomili si, proč patří Praha mezi nejkrásnější města světa.

Trasa 1. den:

Obecní dům, Prašná brána, dům U Černé matky boží, Stavovské divadlo, Carolinum, kostel sv. Jakuba většího, chrám Matky Boží před Týnem, Staroměstské náměstí s radnicí, Betlémská kaple, Karlův most, Kampa – Werichův dům, Lennonova zeď, Muzeum Kampa (Medy Mládkové), Čertovka, Josefov – židovské město, obchodní dům Kotva, projížďka parníkem po Vltavě, procházka noční Prahou

Trasa 2. den:

Národní divadlo, Petřín – rozhledna, bludiště, Petřínské sady, Loreta, Pražský hrad – chrám sv. Víta, Starý královský palác, Zlatá ulička, Daliborka, Nerudova ulice, kostel Panny Marie Vítězné – Pražské Jezulátko, Divadlo na Vinohradech

Trasa 3. den:

Národní památník hrdinů heydrichiády, Tančící dům, Vyšehrad, Slavín, Václavské náměstí